Based on text 19A4-I, choose the option that correctly prese...
Text 19A4-I
It is a universal fact that cinema is a visual medium. Films have the power to overwhelm our senses as well as our minds, subjecting us to a variety of experiences that can range from the sublime to the devastating. Colours play a crucial role in this interesting phenomenon, forming an integral part of the composition of each frame and dictating how the viewer perceives the spectacle on the screen. Apart from the cinematic medium, colours have always been a part of our experience and how we make sense of the vastly nuanced world around us. Although science has definitively explained what colours are in terms of light, they have always mystified artists and philosophers like Arthur Schopenhauer and Ludwig Wittgenstein, who tried to understand their importance in anthropological frameworks.
More notably, the famous German poet and artist Johann Wolfgang von Goethe published a seminal exploration of colours in his 1810 work Theory of Colours. In it, he examined how each colour corresponds to various psychological states in the minds of human beings. He wrote, “Light and darkness, brightness and obscurity, or if a more general expression is preferred, light and its absence, are necessary to the production of colour… Colour itself is a degree of darkness.” Goethe’s theories might seem baselessly romantic in the 21st century but the underlying ideas have been implemented by filmmakers and cinematographers to curate the voyeuristic experiences of their audiences. Famed cinematographer Vittorio Storaro has based his artistic vision on Goethe’s work, insisting that colours do have a direct connection to the mind of the viewer.
Internet: <https://faroutmagazine.co.uk> (adapted).
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Alternativa correta: B - Light and its absence are crucial in producing colours.
A questão aborda a relação entre luz, escuridão e cor, conforme descrito por Johann Wolfgang von Goethe em sua obra "Theory of Colours". Para responder corretamente, o candidato precisa entender como Goethe explica a formação das cores a partir da interação entre luz e escuridão.
Vamos agora analisar cada alternativa:
Alternativa B: "Light and its absence are crucial in producing colours." Esta é a alternativa correta. Goethe afirma que "Light and darkness, brightness and obscurity, or if a more general expression is preferred, light and its absence, are necessary to the production of colour…", indicando que tanto a luz quanto a ausência dela (escuridão) são essenciais para a criação das cores.
Alternativa A: "Light is unnecessary for the production of colour." Esta alternativa está incorreta. Goethe destaca que a luz é necessária para a produção de cores, então afirmar que a luz é desnecessária contraria suas teorias.
Alternativa C: "Darkness has no effect on the perception of colours." Esta alternativa também está incorreta. Segundo Goethe, a escuridão (ou ausência de luz) é crucial para a criação das cores, portanto, tem um efeito significativo na percepção das cores.
Alternativa D: "Light and brightness together create a spectrum of colours." Embora esta opção faça alguma referência à luz, ela não abrange a contribuição da escuridão (ou ausência de luz) na produção das cores, conforme descrito por Goethe. Portanto, está incorreta.
Alternativa E: "Colour itself is a degree of brightness." Esta alternativa também está incorreta. Goethe menciona que "colour itself is a degree of darkness", não de brilho. Esta interpretação errônea do texto leva à resposta incorreta.
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Comentários
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B. Luz e sua ausência são cruciais para a produção de cores.
A declaração de Goethe no texto enfatiza a interação entre luz e escuridão na formação das cores:
“Light and darkness, brightness and obscurity, or if a more general expression is preferred, light and its absence, are necessary to the production of colour… Colour itself is a degree of darkness.”
“Luz e escuridão, brilho e obscuridade, ou, se preferir uma expressão mais geral, luz e sua ausência, são necessários para a produção da cor... A própria cor é um grau de escuridão.”
Isso destaca que tanto a luz quanto a ausência dela (escuridão) são essenciais para criar cores, o que está em consonância com a opção B.
Excerto: "He wrote, “Light and darkness, brightness and obscurity, or if a more general expression is preferred, light and its absence, are necessary to the production of colour… Colour itself is a degree of darkness.” "
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