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Q1901465 Inglês
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Meritocracy has become a leading social ideal. Politicians across the ideological spectrum continually return to the theme that the rewards of life—money, power, jobs, university admission—should be distributed according to skill and effort. The most common metaphor is the ‘even playing field’ upon which players can rise to the position that fits their merit. Conceptually and morally, meritocracy is presented as the opposite of systems such as hereditary aristocracy, in which one’s social position is determined by the lottery of birth. Under meritocracy, wealth and advantage are merit’s rightful compensation, not the fortuitous windfall of external events. And most people don’t just think the world should be run meritocratically, they think it is meritocratic. However, although widely held, the belief that merit rather than luck determines success or failure in the world is demonstrably false. This is not least because merit itself is, in large part, the result of luck. Talent and the capacity for determined effort, sometimes called ‘grit’, depend a great deal on one’s genetic endowments and upbringing.
Perhaps more disturbing, simply holding meritocracy as a value seems to promote discriminatory behaviour. The management scholar Emilio Castilla at the Massachusetts Institute of Technology and the sociologist Stephen Benard at Indiana University studied attempts to implement meritocratic practices, such as performance-based compensation in private companies. They found that, in companies that explicitly held meritocracy as a core value, managers assigned greater rewards to male employees over female employees with identical performance evaluations. This preference disappeared where meritocracy was not explicitly adopted as a value.
This is surprising because impartiality is the core of meritocracy’s moral appeal. The ‘even playing field’ is intended to avoid unfair inequalities based on gender, race and the like. Yet  Castilla and Benard found that, ironically, attempts to implement meritocracy leads to just the kinds of inequalities that it aims to eliminate. They suggest that this ‘paradox of meritocracy’ occurs because explicitly adopting meritocracy as a value convinces subjects of their own moral sincerity. Satisfied that they are just, they become less inclined to examine their own behaviour for signs of prejudice.
As with any ideology, part of its draw is that it justifies the status quo, explaining why people belong where they happen to be in the social order. It is a well-established psychological principle that people prefer to believe that the world is just.

Fonte: https://bigthink.com/. Publicado em 23/03/2019. Acesso em 20/08/2021. Adaptado.
According to the first paragraph, one of the supporting arguments for meritocracy is:  
Alternativas

Gabarito comentado

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Alternativa Correta: B - effort and developed ability will be rewarded, so meritocracy is an unbiased ideological ideal.

O tema central da questão é a análise de um dos argumentos que sustentam a ideia de meritocracia. O texto explica que, conceitualmente e moralmente, a meritocracia é vista como um sistema justo onde os benefícios da vida são distribuídos com base em habilidade e esforço, em oposição a sistemas como a aristocracia, onde o status social é determinado pelo nascimento.

Para resolver a questão, é necessário compreender que o texto discute a meritocracia como um ideal que promove a ideia de que as recompensas devem ser baseadas em mérito individual. Essa compreensão exige habilidades de interpretação de texto, especialmente no que diz respeito à identificação de argumentos e ideias principais.

Justificativa da Alternativa Correta:

A alternativa B é a correta porque reflete o argumento apresentado no texto de que a meritocracia é um ideal imparcial baseado na recompensa do esforço e habilidade desenvolvida. O texto menciona a metáfora do “campo de jogo nivelado” para ilustrar que, sob a meritocracia, todos têm a mesma oportunidade de progredir de acordo com seu mérito.

Análise das Alternativas Incorretas:

A - A afirmação de que a meritocracia tem uma natureza biológica por se assemelhar ao processo de seleção de espécies não é mencionada no texto. O texto não faz analogia com processos biológicos.

C - A ideia de "homem de sorte feito por si mesmo" não é um argumento centralizado na meritocracia segundo o texto, que critica a noção de que o sucesso é determinado apenas pelo mérito sem considerar a sorte.

D - Embora o texto mencione que habilidades e esforços podem depender de oportunidades fortuitas, ele não sugere que a meritocracia se baseie na identificação dessas oportunidades como essencial.

E - A alternativa que sugere que a hereditariedade deve desempenhar um papel decisivo vai contra a definição de meritocracia apresentada no texto, que é exatamente o oposto da aristocracia hereditária.

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